Testimoni COLLAGEN SHAKLEE. Stretch Mark Cepat Pudar! Bonus, Dapat Kulit Cantik, Sakit Lutut Hilang.

Hai..Assalamualaikum pembaca semua. 

Hari ni nak saya nak sharing pengalaman saya memudarkan stretch mark (kesan regangan) yang degil dan sangat susah nak dihilangkan dengan Shaklee Collagen Powder (SCP). Kesan regangan ni memang dah lama ada sebab dulu saya pernah mengalami kenaikan berat badan mendadak dan yang paling teruk ialah stretch mark ketika mengandungkan Aisyah.

Ketika mengandung, kesan regangan begini boleh timbul dan biasanya akan meninggalkan kesan jalur2 kehitaman setelah bersalin (Gambar hiasan dari Internet)


Kesan begini juga boleh terjadi kepada mereka yang mengalami kenaikan berat badan secara mendadak.  Biasanya setelah berjaya menurunkan berat badan, selain masalah kulit menggeleber, kesan-kesan regangan begini juga sangat sukar dihilangkan. Stress kan??! (Gambar hiasan dari Internet)

Sehingga hari ini saya dah habiskan 3 kotak Kolagen Shaklee. Memang dah jatuh cinta banget dengan Shaklee Collagen Powder (SCP) ni!

Sekotak ada 15 sachet.
Begini ceritanya, mulai kandungan masuk usia 23 minggu saya start kembali konsisten consume collagen ni selepas sentap cik misi (JM) tegur pasal strecthmark..masa tu JM yang memeriksa saya adalah JM gantian. Agak malu la kan..sebab dia siap tanya kenapa tak jaga..tak sapu krim/minyak ke? Huhu..bukannya tak buat kan..tapi dah jenis kulit banyak selulit kot..sapu pun tak menjadi jugak.

So fikir2..teringatlah kat SCP ni. Saya pun terus tanya kakak saya, boleh tak kalau nak makan SCP masa pregnant ni. Katanya kalau nak makan elok lepas trimester kedua la..sebab masa ni kandungan dah agak stabil. Yes! Gembira mendengarnya..balik terus buka kotak pertama yang dah lama beli tapi duk sayang nak makan..haha (mahal pumya pasal la kan).

Kotak pertama tu saya tak konsisten makan hari2..sebab masih nak try test, pantau ada apa2 kesan pelik ke tak. So saya makan sesachet selang 3 hari kadang2 selang 2 hari. Masa ni dah mula rasa kesan kulit jadi melembap, lembut (seluruh badan boleh rasa efeknya). Perasan macam kulit baby pulak..ahaha dan saya perasan membuang pun macam lawas jugak bila makan SCP ni. Mungkin sebab SCP ni turut mengandungi Lactobacillus Acidophilus (bakteria baik yang membantu pencernaan).



Masuk kotak kedua saya mula konsisten makan hari2..Alhamdulillah.. Amazingly saya dapat perhatikan yang stretch mark lama (kulit sampai pecah2 dan hitam) kesan masa mengandungkan Aisyah dulu makin memudar jadi tona kulit sama dan kembali anjal. Takde rase pecah2 tu lagi. Dulu memang sangat dasyat sampai suami pun pernah tercakap dia kesian dan takut tengok perut saya jadi gitu..huhu. Memang macam lunyai terus. Sape ada pengalaman sama mesti faham kan? (Ketara kesannya lepas habis 2 kotak)

Dan lagi yang bestnya, tiada tanda2 nak wujud stretchmark baru walaupun perut makin membesar sekarang. Tak perlu nak sapu2 losyen anti stretchmark/bio oil ke ape..yang mana memang saya sangat tak rajin nak buat sebab dulu pun sapu jugak tapi takde kesan pape pun (kecewa punya pasal..haha). Part ni memang saya sangaattt suka. Terus nak konsisten lagi.

Selain dari tu, tang pori2 muka pula memang makin mengecil, ketara tang bahagian hidung tu (kata adik..pernah satu masa tu dia geram duk pegang2 je muka ni. Muka pun jadi less oily juga..Bila solat/turun naik tangga takde dah bunyi lutut kriuk2..(saya memang ada banyakk masalah dgn lutut sejak aktif silat zaman universiti). Dulu asyik lutut longgar je..kepala lutut ni siap boleh gerak2kan lagi..huhu..pastu naik tangga sampai ketar2 lutut menahan takut terpeleot.

Satu lagi saya ni sebenarnya masih lagi menyusu Aisyah sekarang. Sejak saya ambil SCP ni Aisyah macam makin asyik pulak menyusu.. cik B pun macam cepat terasa penuh.. Dengan Aisyah sekali dapat efek kulit lembut moist.

Nah, belanja satu gambar mak buyung yang flawless..bintik2 putih dan hitam kat hidung pun segan nak kelihatan bila ambil SCP ni..

Lepas ni teringin nak try buat masker pulak ke..macam best je (ada terbaca orang lain share pengalaman dia buat masker)
Hmm..rugi kalau korang tak cuba..sebab bulan ni (promosi sah sehingga 30 May 2016) is the right moment bagi sapa yang baru nak cuba.
Ada promosi beli 6 dapat 7, atau boleh beli 2 dapat diskaun 5% you..
Haaa..ape lagi..jom la borong banyak2 collagen bulan ni. Cantik meletop la korang raya ni..
Nak ke nak? Saya ajar cara makan sekali.

Promo bulan ni..SCP, alfalfa dan vitalea for child

Nak order dengan saya? Jom! 

Anda inginkan penjimatan extra? Jom daftar keahlian dan anda bakal menikmati penjimatan sebanyak 15% - 25% bagi setiap pembelian. 

Hubungi saya di talian 019-7000 938 (Nadiah)

Nak Kurus? Nak Cantik? Nak Sihat? Nak Bersih? Nak Yang Selamat? Nak Yang Berkesan?
SEMESTINYA SHAKLEE!
NAK SHAKLEE CARILAH SAYA!

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk atau ingin menjadi ahli SHAKLEE, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut: 

 ✐ Blog: Super Ummi~Jom Siha
✉ Email: sniar11@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp/Telegram: 019-7000938
➲ COD Area: 
(WEEKDAYS): Area Padang Midin, Pengadang Baru, Bukit Payong, Bukit Sawa, Mydin Mall & Giant Padang Hiliran. 
(WEEKENDS): Gong Datuk, UMT, UNISZA, Manir, Batu Enam
NewerStories OlderStories Home

0 comments:

Post a Comment

Berminat dengan produk shaklee dari Nad? Atau anda perlukan konsultasi? Atau ingin menyatakan pendapat anda? Sila tinggalkan komen di bawah...